Wow, ben ik de afgelopen maand 2 keer onverwacht verrast.
De eerste keer was op Facebook. Ineens verscheen mijn werk in beeld met enorm veel likes en het werd maar liefst 13 keer gedeeld over de hele wereld. Eigenlijk kende ik textielplus helemaal niet zo goed en ik was dan ook blij verrast dat ze mij hadden weten te vinden. Vandaag ontdekte ik dat dit misschien wel het gevolg is geweest van mijn mondkapje van capsules, dat door Ingo Leth geëxposeerd werd in zijn galerie in Emmen en later ook nog in het Martiniziekenhuis in Groningen. Deze zijn namelijk vorig jaar ook al door TextielPlus in het zonnetje gezet.
Maar niettemin; Ik was echt heel blij verrast.
Ik zag ineens ook de cijfers van de bezoeken op mijn website omhoog gaan. Wat zo’n publiciteit al niet kan doen….
Korte tijd later opende ik mijn instagram en schrok me een hoedje. Mijn likes waren bijna geëxplodeerd. Wat was hier aan de hand. Het duurde een poosje tot ik er achter kwam, dat TextielPlus ook nog eens mijn werk op instagram had gezet 🙂 Dubbelblij was ik natuurlijk…
Vlak daarna ontdekte ik dat Coda weer (net als vorig jaar) een sieradenchallenge had. Deze keer met het thema ‘Niets is wat het lijkt’. Met spullen van in en om het huis. Er waren 4 prijzen te winnen: 1 in de categorie tot 12 jaar, 1 in de categorie tot 18 jaar , 1 vanaf 18 jaar en de publieksprijs. Alle vier winnaars doen mee aan een mini-expositie.
Omdat hier altijd heel veel mensen aan meedoen, had ik er eigenlijk niet zo veel van verwacht. Maar tot mijn grote verbazing had ik ineens een mailtje in de brievenbus dat ik genomineerd was (samen met 24 anderen) voor de publieksprijs. 🙂 Wederom blij verrast….
Er mag gestemd worden. Nu weten een aantal mensen wel dat ik een beetje dubbel denk over publieksprijzen. Aan de ene kant is het superfijn voor een museum of galerie om dit te doen, want het trekt publiek op de website of museum of galerie. Maar aan de andere kant wordt er vaak op een persoon gestemd en niet op een kunstwerk. En dat is, denk ik, toch waar het om gaat. We sturen niet voor niets onze sieraden in en niet onszelf 😉 Mijn oproep was dan ook om zeker een kijkje te gaan nemen op de website en te stemmen op het sieraad dat je zelf het beste binnen het thema vindt passen of dat je het meest aanspreekt. Dat voelt voor mij het beste, ook al maakt het mijn winkansen mogelijk aanzienlijk kleiner….
De volgende dag stond het ook al in het verhaal op instagram:
Wat een publiciteit, wow en wow….2 maal wow dus!